Tüm dünyada dijital
pazarlama endüstrisinin gelişmesi için kurulan ve halen 33 ülkede faaliyet gösteren
IAB’nin (Interactive Advertisement Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye’nin, açıklamasına göre
dijital reklam yatırımları 2012’nin ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine göre % 34.4 artarak
416,77 milyon TL oldu.
IAB Türkiye Dijital
Reklam Harcamaları // AdEx-2012 Altı Ay Raporu’na göre;
Display, arama
raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, in game advertising gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 416,77 milyon TL, gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı
reklam yatırımlarından
oluşan “Display Reklam Yatırımları”; 169,10 milyon TL,
Ücretli
sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları”;
196,53 milyon TL, Mobil
gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil
Reklam Yatırımları”
14,94 milyon TL, İlan sayfaları
reklam yatırımları 32,74 milyon TL olurken, e-posta ve in game advertising reklam
yatırımları toplamı 3,46 milyon TL olarak gerçekleşti.
IAB Türkiye 2012 ilk
altı ay Dijital Reklam Harcamaları*
IAB Türkiye Başkanı
(Ahmet PURA);
“Reklam yatırımlarının yıl içindeki dağılımını dikkate alarak,
2012 sonunda dünya ve
Avrupa ortalamalarının oldukça üstünde kalan %40’lık büyüme oranını yakalayacağımıza
inanıyoruz. Bu senenin öne çıkanları hiç kuşkusuz video ve mobil olacak. BTK’nın 2012 II.
Dönem raporuna göre Türkiye’deki genişbant abone sayısı 18 milyona ulaşmış. Bu bağlantı
hızı ve kapasitenin, dolayısıyla video tüketiminin artışı anlamına geliyor. Mobilde de benzer
bir eğilim mevcut. SMG raporları Haziran 2012’de Türkiye’de yaklaşık 37,7 milyon 3G
abonesi olduğunu, 3G hizmetiyle birlikte mobil bilgisayardan ve cepten internet hizmeti
alan abone sayısının 3,6 milyondan 10,6 milyona yükseldiğini ortaya koyuyor. Tablet
kullanımına bakarsak durum daha da olumlu hale geliyor. 2012’de dünyadaki toplam tablet
sayısının 117 milyonu geçeceği söyleniyor. Tüm bu gelişmelere paralel olarak IAB Türkiye,
İnternet ölçümleme Araştırması’nın video ve mobil bölümü de yakında başlayacak. Özetle
bir bütün olarak internet, 2012’ye de damgasını vuracak.” diyerek sözlerini tamamladı.
KAYNAK : IAB-Türkiye
FT-Not : Ülkemizde internetin daha iyi bir alt yapıya kavuşması ve daha ekonomik hale gelmesi ile birlikte mobil pazardaki ürünlerin hızlı gelişimine bağlı olarak, internetin 2015 yılında şu anki durumundan daha iyi konuma geleceği kaçınılmazdır. Bunların önündeki en önemli engeller ise politik ve bürokratik süreçlerdir. Ayrıca, burada bizlere çok önemli görevler düşüyor: Bu alanda yatırımların ne kadar doğru ve verimli olduğunu ülkemizde bulunan herkese çok iyi bir şekilde ve kısa zamanda anlatmalıyız. Bulunduğumuz dönem bilgi ve teknoloji çağıdır ve bunu en iyi anlayan ve uygulayan işletmeler, global alandaki sert rekabette bir adım öne çıkacaklardır ve kesinlikle daha dayanıklı olacaktırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder