İnternetin ortaya
çıkışı 1956 yıllarına dayanıyor. Ama asıl yaygınlaşması ve dünya'da kullanılır
hale gelmesi 1995 yılında özel bir şirketin işletmesine geçmesi ile başlar.
Takip eden süreçte
ise internet birçok ülkede, binlerce bilgisayar ağı arasında, milyonlarca
kullanıcı tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Yani ilk olarak 1969 yılında
ortaya çıkmasından 1995 yılına kadar, yaklaşık 24 yıl sonra tüm dünyada
kullanılır hale gelmiştir.
Ticari bir hal
almasından sonra üzerinde geliştirilen sayısız uygulamalar ile kullanıcıların
hayatını ciddi derecede kolaylaştırır hale gelmiştir. Özellikle Sosyal Medya
alanındaki gelişmeler bilginin neredeyse
ışık hızında yayılmasına sebep oluyor ve artık insanlar pek çok
alış-verişlerini, araştırmalarını ve hatta konumuz olan etkinliklerin takibini
bu sayede gerçekleştiriyorlar.
Çok fazla değil 8
yıl önce kurulan Facebook, bugün 900 milyondan fazla kullanıcıya hitap ediyor.
Aynı şekilde Twitter'da hergün neredeyse 170 milyondan fazla tweet atılıyor.
Google+ 'da da durum farklı değil.
LinkedIn, Pinterest, Foursquare, Xing ve daha pek çok uygulama ciddi kullanıcı
seviyelerine ulaşmış durumda.
Bu hızlı gelişmeleri
dikkate alan Amiando, etkinlik sektörünün Sosyal Medya ile arasındaki yapıyı
incelerek ankete detaylı bir rapor hazırlıyor. Aşağıda bununla ilgili bazı özet
bilgileri bulabilirsiniz. Rapor 32 sayfadan oluştuğu için ilgili firmanın web
sitesine girerek orijinal raporu kayıt olmanız durumunda elde edebilirsiniz.
Etkinlik organizatörlerine göre sosyal Medyanın
pazarlamadaki önemi/dağılımı:
% 37 az önemli
% 18 Nötr
% 7 Önemli değil
% 3 Hiç önemli değil
% 35 Çok önemli
Bu tablodan da
anlaşılacağı üzere, etkinlik organizatörleri için Sosyal Medya önemini önemli ölçüde koruyor.
Hangi Sosyal Medya uygulamasının kullanımı daha yaygın:
Bu tabloda da
görülüyor ki bu hala Facebook ve Twitter en fazla rağbet gören mecralardan.
İlerleyen süreçte Sosyal Medya uygulamalarına daha
fazla ilgi ve yatırım yapmayı planlayanlar:
% 78 Olumlu/yatırım
planlayanlar
% 21 Nötr/herhangi
bir plan yapmayanlar
% 1 Azaltmayı
planlayanlar
Görülüyor ki bu
tablodan da anlaşılacağı üzere, etkinlik organizatörleri için Sosyal Medya
yatırım yapmak ağırlıklı ve öncelikli bir durumda.
NOT: 2011 yılında elde edilen veriler ile bu
senenin verilerini karşılaştırdığımızda, Sosyal Medya'nın en önemli pazarlama
araçlarından biri olduğu ve önemini çok net koruduğu görülüyor.
KAYNAK: Amiando
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder