21 Ekim 2012 Pazar

Etkinlik Sektörünün Sosyal Ağlardaki Durumu...


İnternetin ortaya çıkışı 1956 yıllarına dayanıyor. Ama asıl yaygınlaşması ve dünya'da kullanılır hale gelmesi 1995 yılında özel bir şirketin işletmesine geçmesi ile başlar.

Takip eden süreçte ise internet birçok ülkede, binlerce bilgisayar ağı arasında, milyonlarca kullanıcı tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Yani ilk olarak 1969 yılında ortaya çıkmasından 1995 yılına kadar, yaklaşık 24 yıl sonra tüm dünyada kullanılır hale gelmiştir.

Ticari bir hal almasından sonra üzerinde geliştirilen sayısız uygulamalar ile kullanıcıların hayatını ciddi derecede kolaylaştırır hale gelmiştir. Özellikle Sosyal Medya alanındaki gelişmeler bilginin  neredeyse ışık hızında yayılmasına sebep oluyor ve artık insanlar pek çok alış-verişlerini, araştırmalarını ve hatta konumuz olan etkinliklerin takibini bu sayede gerçekleştiriyorlar.

Çok fazla değil 8 yıl önce kurulan Facebook, bugün 900 milyondan fazla kullanıcıya hitap ediyor. Aynı şekilde Twitter'da hergün neredeyse 170 milyondan fazla tweet atılıyor. Google+ 'da da durum farklı değil.  LinkedIn, Pinterest, Foursquare, Xing ve daha pek çok uygulama ciddi kullanıcı seviyelerine ulaşmış durumda.

Bu hızlı gelişmeleri dikkate alan  Amiando, etkinlik sektörünün Sosyal Medya ile arasındaki yapıyı incelerek ankete detaylı bir rapor hazırlıyor. Aşağıda bununla ilgili bazı özet bilgileri bulabilirsiniz. Rapor 32 sayfadan oluştuğu için ilgili firmanın web sitesine girerek orijinal raporu kayıt olmanız durumunda elde edebilirsiniz.

Etkinlik organizatörlerine göre sosyal Medyanın pazarlamadaki önemi/dağılımı:

% 37 az önemli
% 18 Nötr
% 7 Önemli değil
% 3 Hiç önemli değil
% 35 Çok önemli


Bu tablodan da anlaşılacağı üzere, etkinlik organizatörleri için Sosyal Medya önemini önemli ölçüde koruyor.

Hangi Sosyal Medya uygulamasının kullanımı daha yaygın:


Bu tabloda da görülüyor ki bu hala Facebook ve Twitter en fazla rağbet gören mecralardan.

İlerleyen süreçte Sosyal Medya uygulamalarına daha fazla ilgi ve yatırım yapmayı planlayanlar:

% 78 Olumlu/yatırım planlayanlar
% 21 Nötr/herhangi bir plan yapmayanlar
% 1 Azaltmayı planlayanlar



Görülüyor ki bu tablodan da anlaşılacağı üzere, etkinlik organizatörleri için Sosyal Medya yatırım yapmak ağırlıklı ve öncelikli bir durumda.

NOT: 2011 yılında elde edilen veriler ile bu senenin verilerini karşılaştırdığımızda, Sosyal Medya'nın en önemli pazarlama araçlarından biri olduğu ve önemini çok net koruduğu görülüyor.

KAYNAK: Amiando



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder