Aşağıdaki çalışma www.mashable.com’da yayınlanmıştır.
Bu çalışma henüz 15 yaşında olan Lane’in Sosyal Medya’daki görüşleri yer
almaktadır. Lane, 15 yaşında olmasına rağmen hem genç bir girişimci hem de
sosyal Medya koçluğu yapmaktadır. Bu,
onun ne kadar bilinçli olduğunun bir göstergesidir.
Peki, bizim ülkemizde durum nasıl?
Genel girişimcilik oranına
baktığımızda % 11,9 gibi bir yüzde görülüyor. Yıllık artış oranları ise oldukça
düşük seviyede. Kadın girişimcilerin oranı ise % 6 civarı. Türkiye’de ticaret
odalarına kayıtlı girişimci sayısı 1.3 milyon, bunların sadece 80 bininde kadın
sahipliği/ortaklığı bulunuyor. 18 yaş ve altı girişimcilik nedir diye
araştırdığınızda net bilgilere ulaşmak pek mümkün değil. Bu da gösteriyor ki
bizim çocuklarımızın girişimcilikten haberleri yok.
Bunun en büyük nedenlerinden birisi
eğitimden geçiyor. Kafalarını gereksiz bilgiler ile doldurmaktansa
çocuklarımıza daha küçük yaşlardan itibaren bu eğitimleri gerçek uzmanlar aracılığı
ile vermeliyiz. Onları özgür bırakmalıyız ki hayal kurabilsinler. Hayal kuramaz
ve peşinden gidemezler ise yaratıcı olamazlar. Geleceğin Başarılı
Girişimcilerinin yetiştirilmesi, ancak ve ancak günümüz çocuklarının şimdiden bilinçlendirilmesi
ile mümkün olabilir.
Bu genç kitlenin özelliklerine
baktığımızda çok kolay bilgi verilebilen ve çok kısa sürede çözüm alınabildiği
rahatlıkla görülüyor. Ülkemizin büyük genç potansiyelini göz önüne aldığımızda
böyle bir kitlenin dikkate alınmaması ve değerlendirilememesi gerçekten ülkemiz
için hem çok ciddi bir kayıp hem de çok üzücü bir durumdur.
SOSYAL MEDYA’DA YAPACAĞINIZ AŞIRI
PAYLAŞIMLARI ÖNLEMEK İÇİN 5 ÖNERİ
Lane Sutton; piyasalar, genç nesillerle bağlantılar, çevrimiçi
gizlilik ve ağ oluşturma ile ilgili tavsiyeler veren 15 yaşında çok genç bir
girişimci ve aynı zamanda sosyal medya koçudur. (Lane’i buradan takip
edebilirsiniz @LaneSutton.)
Her zaman ‘uyanık’ olan dijital toplumlarda, insanlar, özellikle
de genç nesiller, paylaşmaları gerekenden daha fazla ileti paylaşmaya oldukça
yatkındırlar. Consumer Reports,
yayınladığı “State of the Net” raporunda, sosyal ağ
kullanıcılarının % 52’ sinin tehlikeli bilgiler paylaştığını belirtmiştir.
McAfee de, paylaşımların sadece kişinin arkadaşları tarafından görülmesini
sağlayan gizlilik ayarlarını ise gençlerin sadece % 20’sinin kullandığını
rapor etmiştir.
Gençlerin
aşırı paylaşımlarda bulunmalarındaki problem sadece paylaşımın kendisi değil,
aynı zamanda içeriği ve yol açtığı sonuçlardır. Evlerindeki paranın fotoğrafını
çekip paylaşan 17 yaşındaki gencin daha sonra evlerinin soyulması buna bir
örnektir. Ya da garson olarak çalışan üniversite öğrencisini de örnek
verebiliriz. 3 saat boyunca oturan ve sonra da sadece 5$ bahşiş bırakan çifte
sinirlenip Facebook duvarında bu çifti şikayet eden bir ileti paylaşmıştır,
ancak bu yaptığı şirket politikasına kesinlikle uymamaktadır. Facebook
ayarlarının, paylaştıklarını patronunun görmesini engelleyeceğini düşünmüş
ancak yanılmıştır.
Elbette,
çevrimiçi paylaşım içgüdü gibi görünür. Örneğin Facebook’u ele alalım; zamanda
geriye gidip geçmişi hatırlayıp, hatıraların tadını çıkarmak, eski fotoğrafları
ve iletileri görmek oldukça kolaydır. Aslında bu da bir yere kadar hoş ve
değerlidir. Ancak yukarıda bahsedilen gençlerde olduğu gibi, bir takım
problemlere de sebep olabilir ve tabiki böyle olmasını kimse istemez. Eğer siz
de gençseniz veya temel bilgi edinmek isteyen bir yetişkinseniz, işte size aşırı
paylaşımlardan kaçınmak için bazı öneriler:
- Gerçek
arkadaşlarınız ile paylaşım yapın.
- Bazı
uygulamaları kapatın.
- Sosyal
Medya’daki anlık paylaşımlarda seçici olun.
- Sistem
ve uygulama ayarlarını mutlaka güncelleyin.
- Sosyal
Medya’daki bilgilerinizi sürekli kontrol edin.
http://www.gencbusiness.com’da çıkan
diğer bir haberde ise çocuk girişimcilerin (Amerika’da düzenlenen bir yarışmaya
katılan ve yaşları 7 ile 16 arasında değişen çocuklar, dünyanın en zengin
işadamlarından Warren Buffett tarafından 13 bin dolarlık hisse senediyle
ödüllendirildi.) Buffett’ın şirketine hissedar olduğunu yazmaktadır.
Peki bu tip çalışmalar bizim ülkemizde
niye olmasın? Olmaması için hiçbir neden yok, yeter ki isteyelim ve hemen
harekete geçelim.
İzleyin :
http://www.ted.com/talks/lang/tr/cameron_herold_let_s_raise_kids_to_be_entrepreneurs.html
Kaynak: www.girisimhaber.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder